Ugrás a tartalomra
Utoljára frissítve: 2023. 04. 29.

Családi, gyerek társasjáték | Kártyajáték | Logikai játék | Parti játék | Stratégiai játék | Szerepjáték | Ügyességi játék

Családi, gyerek társasjáték

Dino Twist

A Dino Twist egy kedves családi társasjáték, amely egyszerű szabályaival és rövid játékidejével a hétvégi összejövetelek tökéletes kiegészítője. A cél, hogy minél több és minél erősebb dínót kimenekítsünk az pusztulásban lévő főszigetről, a Twist-land-ről a saját szigetünkre. Ezt a fősziget körüli és a kezünkben lévő kártyák ügyes cserélgetésével érhetjük el. Viszont az időnk korlátozott - egész pontosan meg van határozva játékosszám szerint, hogy hány kör áll rendelkezésünkre a lehető legerősebb dínókból álló sziget kialakításához. A köröket pedig egy-egy természeti katasztrófa jelzi, például a fősziget egyik részének elpusztulása. Az elpusztult szigetrészre ilyenkor nem rakhatunk kártyát, ami megtekerheti a szépen kidolgozott stratégiánkat. A Dino Twist a gyors reakciók és folyamatosan változó stratégiák társasjátéka. Mindezek ellenére akár már 7 éves kortól is játszható, ráadásul 2-től 8 főig élvezhetik egyszerre a játék izgalmait.

2-8 játékos
15 perc játékidő
7 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Kotki

A játékosoknak minél több cicát kell jutalomfalatokkal és játékokkal a saját táblájukra csalogatni, viszont óvakodni kell az arra sétáló kutyáktól, akiknek ugatásától még a legbátrabb cicák is megijedhetnek. Vajon kinek sikerül elsőként több macskát magához édesgetni?

2-4 játékos
30-60 perc játékidő
6 éves kortól
Játékszabály: magyar

Memorinth

A Memorinth társasjátékban a gyerekeknek egy erdő labirintusból kell kijutniuk a memóriájuk segítségével. Erdei sétára invitál bennünket a játék. Csodálatos élményekben lehet részünk, hiszen mesebeli erdei tájakon barangolunk éppen barátainkkal. Azonban ahogy egyre mélyebbre jutunk a sűrű rengetegben, hirtelen furcsa zajokra leszünk figyelmesek. A környezet megváltozik körülöttünk, elveszettnek érezzük magunkat, mintha az erdő fogva tartana minket.  A lehető legrövidebb hazafele vezető út megtalálása a küldetésünk, és meseszereplők segítenek nekünk kiszabadulni a sűrű erdő fogságából.

2-8 játékos
30 perc játékidő
6 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Ratto Zakko

Ez a társasjáték a gyorsaságon és a megfigyelésen alapuló kártyajáték. A játékosok száma 2-8 fő. A játék elején minden étel a vele megfelelő színű fedőt kapja, de az egyik alá bekerült a légy is. Ha a légy korábban alá költözött, akkor nem szabad megérinteni, hanem „legyet” kell mondani. A patkánykártya és a más színű ételek tovább nehezítik a játékot. Figyelj, hogy milyen kártyát húzol, és legyél a leggyorsabb, aki emlékszik rá, hogy hol van a légy vagy a patkány. A győztes elviszi a kártyát, és ő kezdheti a következő kört. A játék akkor ér véget, mikor a kártyák elfogytak. Az a játékos nyer, aki a legtöbb kártyát gyűjtötte össze.

2-8 játékos
20 perc játékidő
8 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Roundforest

A "Kerekerdőben" különleges tárgyakat kell ősszegyűjtenünk, amiket megpróbálunk ezüstérmékre cserélni. A legfőbb cél az, hogy három aranyalmával a tarisznyánkban eljussunk az Erdő Szelleméhez és megszerezzük tőle a legendás smaragdgyűrűt, melyet akkor kapunk meg, ha egy mesehősnek sem tartozunk semmivel. A játék során találkozhatunk néhány segítő baráttal, vagy olyanokkal, akik tőlünk várnak segítséget, esetleg kétes alakokkal, akik nincsenek mindig jóindulattal irányunkba. Készen állsz a kalandra?

2-4 játékos
45-60 perc játékidő
8 éves kortól
Játékszabály: magyar

Kártyajáték

Jinx

A kártyaparty 3 körön át tart. A játék célja, hogy a színes kártyák taktikus kiválasztásával megszerezzétek a legnagyobb értékű lapokat. Minden körben először dobni kell a kockákkal, majd a dobott számnak megfelelően kell felvenni kártyát a pakliból. A körök végén viszont csak azokat a kártyákat lehet megtartani, amelyeknek a színe nincs az aktuális kínálatban. A játék gyors lemenetelű, 15 percig tart. (A játékot ajánljuk kisiskolások számára is, mivel a folyamatos számolás következtében a matematikai alapokat gyakorolhatják. Egyszerűsége ellenére egy tökéletes játék felnőtteknek is.)

2-4 játékos
15 perc játékidő
6 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Vigyázz6!

Ki lesz az ökörkör elnöke? A Vigyázz 6 kártyajáték egy taktikus és izgalmas kártyajáték, ahol a játékosoknak minél gyorsabban kell lerakniuk a kártyáikat. A kártyákon különböző mennyiségű ökrök vannak, amelyeket négy sorban kell lerakni. Viszont aki hatodikként rak le egy kártyát a sorban, annak fel kell vennie a teljes sort. Aki a legtöbb ökröt gyűjti be, az lesz az ökörkör elnöke.

2-10 játékos
45 perc játékidő
10-99 éveseknek
Játékszabály: magyar, angol

Logikai játék

Blindes Huhn

A Blindes Huhn ("Vak tyúkok") egy blöffölő kártyajáték licitáló mechanizmusokkal. A játékot egy nyolc darab, 1-3 értékű csirkekártyából álló készlettel kezded az előtted lévő kijelződön. Az árverező három kártyát húz egy kupacból, és eldönti, hogy ezek közül egyet vagy kettőt mutat meg a többi játékosnak; a többi lap(ok) titokban marad(nak). Az árverező tesz egy ajánlatot, majd a többi játékos az óramutató járásával megegyező sorrendben teheti meg a sajátját. Aki a legmagasabb ajánlatot teszi, az nyeri a három kártyát a kupacból - és fizetnie kell a kiterített kártyáival.

3-5 játékos
30-40 perc játékidő
10 éves kortól
Játékszabály: angol

Castle of Mind

A játék lényege, hogy a két játékos igyekezzen a saját piros bábuját eljuttatni a kastély közepére, mindezt egymás akadályozása mellett természetesen. Az nyeri a játszmát, akinek a piros bábuja hamarabb középre kerül. A játékosok segíthetik saját piros bábujukat, méghozzá a többi színes kis koronggal. A bábuk veszélybe is kerülhetnek, ugyanis van olyan helyzet, amikor leüthetőek a pályáról. Ez a játék kitartásra és türelemre tanít, erősíti a koncentrációs készséget, valamint fejleszti a logikát és a stratégiai gondolkodást is. A játékosoknak az egész játék időtartama alatt résen kell lenniük, egyszerre kell figyelniük az összes bábujukra, hiszen bárhonnan érkezhet egy meglepetés támadás. A szabály mindig ugyanaz, mégis minden kör különböző, ugyanis sosem lesz két egyforma állás, folyton újítani kell a stratégiát.

2 játékos
15-80 perc játékidő
8 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Chicago Stock Exchange

Ez egy nagyon egyszerű, taktikázós játék a tőzsde és a kereskedelem világából. Feladatod áruk vétele és eladása lesz, az aktuális ár/érték aránynak megfelelően.
A játék elején a 36 árukorongot 9 oszlopba helyezzük, majd az egyik tetejére rárakjuk az emberkét és felváltva 1-2-3 lépést teszünk vele. A lépést követően a figura előtti és mögötti két árucikkből el kell döntened, melyiket tartod meg és melyiket dobod el. Amelyiket kidobtad, annak az értékét eggyel csökkenteni kell az ezt jelző táblán. Ezt addig tesszük felváltva, míg már csak 2 torony marad. Ekkor pontozunk. Összeszámolod árucikkeid aktuális értékét, és a magasabb értékkel rendelkező játékos nyeri a játékot.

2-4 játékos
15 perc játékidő
8 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Pikk-Pakk kétszemélyes stratégiai játék

A Stratos Spheres egy társasjáték tábla nélkül, amelyben 4 gömböt kell egy sorba építeni, amerre csak megy. Gondolkozz stratégaként, és kösd össze a 4 gömbödet az ellenfeled előtt. De csak óvatosan - a kis peckeket használhatod összekötőként és blokkolóként is, egy új dimenziót adva a játéknak. Az első játékos, akinek sikerül 4 gömböt egy sorba helyezni - NYERT!

2 játékos
20 perc játékidő
7 éves kortól
Játékszabály: magyar

Quartex

Ebben a lapkalerakó játékban a játékosok felváltva helyezik le a lapkákat azért, hogy kiegészítsék a szimbólumokat. A kész szimbólumért korong a jutalom, de egyes korongok több pontot érnek, ezért a játék megnyeréséhez taktikusan kell letenni a lapkákat és „megfelelő” korongot kell gyűjteni!

2-5 játékos
30 perc játékidő
8 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Parti játék

Activity Knockout

A játékosok két csapatot alkotnak, majd a kockákkal dobnak. Az 1. fázisban a csapatok trükkös feladványokat írnak a kidobott betűkkel. A 2. fázisban az a csapatok feladata, hogy szavakkal körbeírják, és időn belül megfejtsék egymás feladványait.  Amennyi időt használ fel az egyik csapat a feladványok megírására, annyi időt kap a másik csapat, hogy kitalálja azokat, de ez nem lehet több mint 60 másodperc!

4+ játékos
30 perc játékidő
12 éves kortól
Játékszabály: magyar

Hedbanz

A játékban vegyes nehézségű kártyák segítségével játszhatunk. Tedd a homlokodra a kártyát és kérdezz-felelek stílusban találd ki a többiek válasza alapján ki, vagy mi is vagy Te, ameddig a homokóra le nem jár.

3-10 játékos
1 óra játékidő
8 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Head Hackers

Vedd fel az alufólia sapkádat, és nézz a csapattársadra! Ebben a játékban rá kell venned őket, hogy olvassanak a gondolataidban, miközben mindenki mást távol tartasz tőlük.

Add tovább a titkos szót úgy, hogy három egyszavas kulcsszót írsz le. Ha a csapattársad elkiáltja a helyes választ, mindketten pontokkal távoztok. Csak vigyázzatok a többi csapattal, mert megpróbálnak majd a fejedbe férkőzni, megkérdőjelezni a kulcszsavaidat, és ellopni a pontjaidat. A pontok lépéseket jelentenek a táblán. Az nyer, aki elsőként kerüli meg a táblát, és tér vissza a Home Square-re.

4-12 játékos
10 éves kortól
Játékszabály: angol

 

Kamuzol! (Vagy nem?)

A társasjáték célja a hazugság. A szerepek a játék során folyamatosan cserélődnek. Lesz akinek ki kell találnia, hogy a kártyáról felolvasott állítások igazak-e. A játék lényege, hogy az abszurd kijelentésekből tippeld meg melyek hamisak. Annak a játékosnak, aki éppen felolvassa az állításokat, az a célja, hogy minél meggyőzőbb legyen, és a többi játékos dolgát megnehezítse.

3 játékos
30 perc játékidő
12 éves kortól
Játékszabály: magyar

Subbuteo Urban Arena

A Subbuteo Urban Arena egy nagyon könnyen tanulható társasjáték 1 - 2 játékos részére, az átlagos játékidő rövid, csak 15 perc.

2 játékos
15 perc játékidő
6 éves kortól
Játékszabály: angol

Stratégiai játék

Attila

A játékban egyikőtök Attila és nomád lovasait vezeti, míg a másik játékos Flaviust és a harcosokat irányítja. Ebben a társasban minél hamarabb mozgásképtelenné kell tenned az ellenfél csapatait. A játékban csak ló lépésben lehet lépni, de olyan mezőre nem, ahol az ellenfél katonája áll, vagy nyíl lobbantotta lángra a füvet. Vajon megállítják a rómaiak a barbár seregeket, vagy Attila győzedelmeskedik, ahogyan az a történelemben is megtörtént? Ez egy kiszorítós stratégiai játék, amelyet nem lehet kiismerni, mert a négy elemből álló pályát minden játékhoz máshogy lehet felépíteni!

2 játékos
15 perc játékidő
7 éves kortól
Játékszabály: magyar

Krysis

Taktikai-stratégiai társasjáték. A világot romlásba döntötte a tékozlás és a dekadencia, ezek következményében az értékrend nagyban megváltozott. Mindenki értékes kristályokat és a régi korok tárgyait gyűjti, ezek jelentik az értéket ebben a világban. A játékosok egy csapatnyi különös lénnyel próbálnak kristályokat és régi leleteket gyűjteni egy bányában, minden körben háromfős csapatot összeállítva, hogy az megküzdjön a többiekkel vagy csak gyorsabb legyen náluk. Fontos az egyensúly megtalálása a gyorsaság, az erő és a teherbírás, hiszen nem mindegy, mikor mit, mennyit és kitől veszek el. A játék mottója: „Ami kell, azt vedd el!”

2-4 játékos,
40 perc játékidő
10 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Zoar

A játékban a játékosok törzsfőnökök szerepébe bújnak, és törzsüket vezetik át a sivatagon, hadsereget hoznak létre, városokat építenek,  hogy vissza tudják juttatni a szent ereklyéjüket a fővárosba. Az játékos nyeri meg a játékot, aki ezeket elsőként teszi meg, vagy aki egy bizonyos számú várost elsőként rombol le.

2-4 játékos
30-45 perc játékidő
13 éves kortól
Játékszabály: angol

Szerepjáték

Escape the Room: A szanatórium rejtélye

Szabaduló szoba a helyszínünk ebben a játékban, ahol fel kell fedni a szanatórium sötét titkát! Egy kooperatív kijutós játék, ami 1913-ban játszódik a Foxcrest szanatóriumban. Ingyen szállást és gyógyfürdő kezelést biztosít vendégeinek a közismert Dr. Gravely.  Vonattal jutunk el a kórházig, ahol azonban kiderül, hogy nem egy megszokott wellness élményben lesz majd részünk.  A játékosoknak meg kell oldaniuk a fejtörőket, figyelniük kell a bezáródó ajtókra, és ki kell jutniuk a szobából, mielőtt lejár az idő! Fedezzétek fel együtt a szanatórium sötét titkát!

3-8 játékos
12-99 korig
60 -120perc játékidő
Játékszabály: magyar

Fatal Rendez vous

A Fatal Rendez-vous egy ízig-vérig partijáték nagy társaságok számára, ahol helyet kap a gyanakodás, a hazugság és az együttműködés. Péntek este Párizs belvárosában partit tartanak egy villában, sok vendéggel, de senki sem sejti, hogy a vendégek között két bérgyilkos is megbújt. A társasjáték kezdetén titokban kiosztott szerepek szerint, amint leszáll az éj, a gyilkosok akcióba lépnek, kiválasztanak egy csukott szemű játékost, aki első áldozatuk lesz. Amint felkel a nap, a vendégek gyanakodni kezdenek, és megindulhat a nyomozás a két rejtőző gonosztevő ellen! A klasszikus “gyilkosos” játék mechanizmusa van megcsavarva pár kártyával, egy csokornyakkendővel és egy igazi bilinccsel, hogy a gyanúba keveredett bűnöző érezze, mekkora slamasztikában is van. Egy a lényeg, hogy végül a megfelelő ember csuklóján kattanjon a bilincs!

5-20 játékos
30 perc játékidő
8 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Irány a vadon!

Az Irány a vadon! társasjátékban te és a barátaid biológusok szerepét magatokra öltve azon fogtok dolgozni, hogy fajkártyák gondos lehelyezésével sokrétű ökoszisztémákat hozzatok létre. Használjátok a képességeiteket, telepítsetek kulcsfontosságú fajokat, és végezzetek vadvilágkutatást ahhoz, hogy a lehető legtöbb pontot gyűjtsétek össze.

Az Irány a vadon! számtalan lehetőséget és változatosságot nyújt. Versenyezz a társaid ellen, hogy ki lesz a legjobb biológus, vagy ismerd meg az egyszemélyes kampány során a naplófeljegyzések és különböző megbízások által, hogy milyen egy pályakezdő biológus élete az észak-amerikai a vadonban! Ha pedig úgy érzed, elkelne egy kis segítség, akkor tedd mindezt egy társsal az oldaladon a kooperatív játékmódban. Bárhogy is döntesz, a vadonban különleges élőlények várnak rád.

1-4 játékos
40-90 perc játékidő
10 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Lupusburg

Ez a játék a Lupus in Tabula folytatása; Tabula lakói beköltöztek a városba, de van egy kis probléma - a vérfarkasok is odaköltöztek! Ez a játék megtartja a híres partijáték-előd témáját és mechanizmusának egy részét, de ezúttal 3-8 játékosnak szól. Megjegyzendő, hogy a Lupusburg nem bővítmény, bár a két játék egyes részei kombinálhatók.

4-8 játékos
20-40 perc
8 éves kortól
Játékszabály: angol

The Last Banquet

Az Utolsó bankett egy epikus, nagycsoportos játék hat-huszonöt játékos számára. Minden játékos a királyi udvar egy-egy tagjának szerepét ölti magára, és a rendelkezésére álló akciókkal kell megpróbálnia csapatának napirendjét előmozdítani. Többféle forgatókönyvvel lehet taktikázni, amelyek mind tele vannak intrikával, csapatmunkával, szerepjátékkal és blöfföléssel. Az Utolsó bankettben te és barátaid ügyesen navigálhattok a kémkedés, a merényletek és a királyi udvaron belüli mentőakciók bonyodalmaiban.

6-25 játékos
45 perc játékidő
10 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Ügyességi játék

Feelinks

A Feelinks ötvözi a játék örömét és az érzelmek felfedezését. Mindig meglep minket a legkülönbözőbb játékosok spontán kitárulkozása és bizalma, amit a játék folyamán mutatunk egymásnak. A Feelinks lehetővé teszi a játékosok számára, hogy aggodalmak és szorongás nélkül, természetes módon fejezzék ki érzelmeiket. A kitárulkozással és az érzelmek egymással való megosztásával a játékosok jobban megismerhetik egymást. A legkülönbözőbb szituációkban, családon belül, barátok, gyerekek, felnőttek, szakemberek között oszthatjuk meg az álláspontunkat veszekedés nélkül. A Feelinks arra biztatja a játékosokat, hogy ne ítélkezzenek egymás fölött és ne kényszerítsék rá egymásra a véleményüket.

3-8 játékos
20-40 perc játékidő
8 éves kortól
Játékszabály: magyar, angol

Felismered?

A játék 132 kártyából áll. Mindegyik 12 különböző szimbólumot mutat be Lengyelország és Magyarország jelenkori történelmével kapcsolatban. Ha bármelyik két kártyát közelebbről megnézed, rájössz, hogy egy közös karaktert tartalmaznak. 132 kártya, 133 szimbólum és mindig csak egy közös karakter. A játékos célja, hogy az asztalon lévő két másik kártyán lévő karaktert észrevegye, és minél gyorsabban megmondja a nevét. Ha ez sikerül, akkor a játékos átadja a kártyáját egy másik játékosnak. Ha nem tudja a karakter nevét, felfordítja a kártyát, elolvassa a szimbólum meghatározását, új kártyát tesz az asztalra, és a játék folytatódik. Az nyer, aki először szabadul meg a kezében lévő összes kártyától.

2-32 játékos
5-15 perc játékidő
10 éves kortól
Játékszabály: magyar

Mini DiverCity

Te és a tudós legénységed az ipari halászok, olajvállalatok és üdülőhelyek ellen küzdesz, akik megpróbálják kiaknázni egy újonnan felfedezett korallzátony erőforrásait, amely egy 7 szigetből álló szigetcsoporton található. Ebben a kooperatív kalandban együtt kell dolgoznotok és segítenetek kell egymást egyedi képességeitekkel, hogy meg tudjátok menteni a korallzátonyt a pusztulástól! A játékot leginkább úgy játszhatod, hogy mozgatod a karakteredet, új lapkákat helyezel el, új fajokat fedezel fel, és a megfelelő pillanatban átadod a megfelelő információt a társaidnak. Egy jó tervvel és sok együttműködéssel a játékosoknak lehetőségük van arra, hogy elegendő fajt mentsenek meg a kihalástól, ezzel megmutatva a kormánynak, hogy érdemes megmenteni a területet! Ha túl sok faj esik el és tűnik el, a tudóscsapatod kudarcot vallott a küldetésében, és a korallzátony örökre elpusztul…

1-7 játékos
30-45 perc játékidő
10 éves kortól
Játékszabály: angol